24 Rugzakken en een gifgroen slangetje. - Reisverslag uit Kigoma, Tanzania van Sheila en Riekje - WaarBenJij.nu 24 Rugzakken en een gifgroen slangetje. - Reisverslag uit Kigoma, Tanzania van Sheila en Riekje - WaarBenJij.nu

24 Rugzakken en een gifgroen slangetje.

Door: Sheila en Riekje

Blijf op de hoogte en volg Sheila en Riekje

15 Februari 2014 | Tanzania, Kigoma

Zaterdag 8 Februari
De dagen zijn om voordat we het weten. Dus hebben we besloten vandaag te gebruiken om orde op zaken te stellen, de cadeautjes voor de kinderen in te pakken en verslagen voor het blog te schrijven. We hebben de inhoud van onze tassen op de twee lege bedden in onze kamer uitgestald . Het is een feest om te zien we lijken wel een dependance van een warenhuis!!! De Sisters hebben gevraagd of het voor ons mogelijk zou zijn om rugzakken voor de kinderen mee te brengen. Voorgaande jaren hebben we 2e hands rugzakjes op de markt gekocht want nieuwe zijn er vrijwel niet te koop. Het bleek dat ze erg duur waren. Dus hebben Sheila ,Jojan en Marianne thuis alle Wibra winkels afgestroopt en heel veel rugzakken( 46 stuks!) gekocht. Ook zijn er veel etuis aangeschaft. Nu gaat Sheila aan de slag om 24 rugzakken en etuis van namen te voorzien. Alle etuis worden gevuld met gum ,pen , potlood, puntenslijper en een lineaaltje waar figuurtjes in zijn uitgestansd. De oudere jongens krijgen ook nog een geoset. Het is leuk om Sheila bezig te zien met al deze cadeautjes.We pakken alles in een grote Ikea tas zodat de verrassing morgen niet zichtbaar en tevens makkelijk te vervoeren is . Het blijkt al met al toch een loodzware tas te zijn . Maar we zien morgen wel hoe we dat probleem oplossen. Als we al onze bezigheden hebben afgerond is het tijd om te relaxen. Het is heel warm dus ik blijf binnen en ga in de koele slaapkamer lekker liggen lezen. Maar Sheila ………heeft het koud!!! En dus gaat zij op het terras in de zon zitten lezen . Na een tijdje kijkt ze opzij en slaakt nog net geen ijselijke gil want …………………..gezellig naast haar heeft een gifgroen slangetje het zelfde plan gevat ……………lekker opwarmen!!!! Ik probeer nog om gauw een foto van het beest te maken maar de bewaker is al toegesneld en probeert hem te vangen. Kennelijk was het slangetje genoeg op gewarmd en is bliksem snel naar het andere terras ontsnapt. Ik voel mij al een paar dagen niet echt geweldig en ben aan het hoesten ook Sheila is nu aan het hoesten geslagen. We maken samen net zoveel lawaai als wat in een hondenkennel hoorbaar is. Met dropjes , keelpastilles ,aspirines en diclofenac proberen we het gehoest en verder ongemak onder controle te krijgen en het gebruik van de antibioticakuur uit te stellen. We gaan even op het terras zitten en kijken naar de mooie zonsondergang .Prachtig !!! Daarna gaan we vroeg naar bed want we willen morgen optimaal kunnen genieten van onze dag bij de kinderen in Sanganigwa.
Bedankt voor jullie leuke reacties. En de foto van de zonsondergang is speciaal voor jou Kees!

Veel liefs van Sheila en Riekje voor alle lieverds op het thuisfront.

• 16 Februari 2014 - 15:08

Myrna:

Lieve Riekje en Sheila,
    Wat heerlijk om julle berichten te lezen!
    En wat verrichten jullie toch weer prachtig werk.
    Ik kijk steeds uit naar jullie nieuwe verslag.
    Veel liefs voor jullie en voor alle kids.
    Myrna

Hoi lieve mam en sheila,

Leuk om te lezen hoe het daar allemaal aan toe gaat. De kinderen mogen maar blij zijn met zulke goedhartige en lieve dames zoals jullie. Jammer dat je geen foto hebt kunnen maken van Sheila haar schrikmoment, terwijl ze de strijd aan ging met de groene slang maar ik kan me het wel inbeelden haha. Wij kijken met veel plezier uit naar jullie volgende blog met nieuwe avonturen. Verder hopen we dat jullie snel beter worden zodat jullie de missie met de volle honderd procent kunnen volbrengen.

• 16 Februari 2014 - 21:30

Kees Berger:

Dank voor de palmboom in oranje silhouet. Maar ik wil natuurlijk een zon-in-de-zee-(lake Tanganyika)-zien-zinken-foto. Maar geluk bij ongeluk: heb nu (pas*+#@&^^% !!) door dat er bij een blog ook foto's geplaatst (kunnen) worden. Lekker bijdehand zeg, die Kees.
    En over Oranje gesproken........vandaag plaats 1-4 (goud,zilver, brons en lood) op de 1500m. dames: ORANJE!! Helaas is jullie werk daar nog geen olympische sport, anders regende het daar ook medailles.
    Verder was het hier vandaag een droge, zonnige dag met ong. 9 graden op de meter, maar de chillfactor (stevig windje) deed het veel kouder aanvoelen.
    Meiden, ga lekker zo door (jullie zijn op de helft) en ik zie uit naar het volgende verslag EN de bijbehorende foto's. En... Sheila, kijk goed waar je (op) gaat zitten en Riekje, houd je fototoestel immer schietklaar !
    Kees

• 20 Februari 2014 - 07:44

Silvia:

hoi lieve mensen,

wat zijn jullie toch goed bezig, hopelijk zijn jullie weer wat opgeknapt heel veel beterschap
    toegewenst van peter en silvia. :-)))