Sanganigwa,een mooie Show ,blij verraste gezichten - Reisverslag uit Kigoma, Tanzania van Sheila en Riekje - WaarBenJij.nu Sanganigwa,een mooie Show ,blij verraste gezichten - Reisverslag uit Kigoma, Tanzania van Sheila en Riekje - WaarBenJij.nu

Sanganigwa,een mooie Show ,blij verraste gezichten

Door: Sheila en Riekje

Blijf op de hoogte en volg Sheila en Riekje

18 Februari 2014 | Tanzania, Kigoma

Zondag 9 Februari
Met mijn gezondheid gaat het niet echt goed. Maar we gaan wel gemoed met de tas vol verrassingen op weg naar het centrum. Eerst hebben we een afspraak met Anton hij is gisteren laat uit Mwanza aangekomen. Een reis van zeker 12 uur met de bus. Als we bij het restaurantje Sun City aankomen komt Anton ook net aanlopen. We drinken thee en Anton vertelt hoe het met zijn studie gaat. Hij studeert medicijnen. Het is een zware studie maar hij doet het erg goed . Hij vertelt dat hij om wat extra geld bij te verdienen snoepjes inkoopt bij de “ groothandel” en deze doorverkoopt op de Campus. Met dat geld dat hij hiermee heeft verdient, heeft hij een printer gekocht. Nu komt iedereen vanuit de Campus bij hem om kopieeen te laten maken en heeft hij daar weer verdiensten uit. Ja echt goed en inventief hoe hij dat doet!! Myrna ,je kunt trots op hem zijn! Anton is en een goede student en een goede zakeman!! Anton gaat ook met ons mee naar Sanganigwa. Dat is heel leuk want dan kan hij Bosco en Tokeo die ook komen en die hij natuurlijk goed kent,terug zien. Bij Sanganigwa aangekomen worden we enthousiast begroet door Bosco , Tokeo en Thomas en de kinderen . Ze kijken direct verwachtingsvol naar de tas. De kinderen moeten nog eten en wij gaan met de Sisters mee voor de lunch. De tas blijft al vast bij de kinderen achter. Ze zetten hem op veilige plaats en voelen hoe zwaar hij is . We zien ze naar elkaar kijken en blij grinneken , het is wel een beetje een Tantaluskwelling voor hen om achter te blijven met de tas met verrassingen!!!! Het doet mij denken aan Sinterklaas als de zak met cadeautjes binnenkwam maar je nog niet wist wat er in zat.Een super spannend gevoel! Als we terugkomen van de lunch hebben de kinderen alles al voor het feest in gereedheid gebracht. De tafel uit de diningroom is naar buiten gedragen en wij mogen daar samen met de Sisters en Anton, Bosco , Tokeo en Thomas achter plaatsnemen.
Dan houdt Sister Margreth een mooie toespraak . En is het grote moment aangebroken voor de show. De kinderen komen al dansend en zingend de hoek om,Steven voorop met een boeketje bloemen in zijn hand .Ze zingen en dansen en maken veel plezier. Het is een feest om naar te kijken . We krijgen tranen in onze ogen van ontroering. Steven houdt ook nog een mooie toespraak en dan eindelijk………………….. gaat de tas open. De kinderen genieten zichtbaar van de verrassing dat ze en tas krijgen . En als blijkt dat ze als “ kers op de taart” ook nog een etui met inhoud krijgen kent hun enthousiasme geen grenzen!!! Alles wordt met aandacht bekeken . En we worden met luid applaus bedankt!!! Even later komen de kleintjes een blaadje papier vragen omdat ze ontdekt hebben dat ze de uitgestanste figuurtjes kunnen na tekenen. Ze gaan direct geconcentreerd aan de slag. Echt leuk om te zien . Even later komen ze trots de resultaten laten zien . Enig!! Na een poosje haal ik 1 van de 4 voetballen die ik van LJ Sport heb gekregen te voorschijn en de grotere jongens gaan hem op blazen. Dit .” toetje “ hadden ze echt niet verwacht. Ze kunnen niet wachten om ook nog even te gaan voetballen. We hebben ook een grote versie van Mikado meegebracht en laten aan de andere kinderen zien hoe je hier mee speelt . De sisters doen ook mee het is een dolle boel!! Na deze enerverende dag besluiten Sheila en ik om met de taxi naar Joy in the Harvest te gaan. Anton gaat met met ons mee , we kunnen hem onderweg bij zijn huis afzetten. Als we proberen een taxi aan te houden, wordt er getoeterd en het blijkt Lukindo te zijn . Hij geeft ons een lift !!

Vlakbij het huis van Anton krijgen we een echt cadeautje in de schoot geworpen………….. plotseling ontdekken we ………… ZEBRA,S …………….. in het gras langs de kant van de weg!!!
Ze lopen gewoon tussen de huizen door !!! We springen uit de auto en maken foto,s. Wat een prachtig gezicht om ze van zo dichtbij te zien! Ongelofelijk!!! Ze blijven rustig dooreten .We zijn niet op Safari gegaan en hebben toch Zebra,s gezien!!! De Zebra,s leven in het bos, dat hier vlakbij is. Dit was wel een heel bijzondere Zondag!!! Wat een feest dat we dit allemaal mogen meemaken!!! Liefs van Sheila en Riekje en ..........tot de vreugde van het weerzien!