Sisters komen op ziekenbezoek - Reisverslag uit Kigoma, Tanzania van Sheila en Riekje - WaarBenJij.nu Sisters komen op ziekenbezoek - Reisverslag uit Kigoma, Tanzania van Sheila en Riekje - WaarBenJij.nu

Sisters komen op ziekenbezoek

Door: Sheila en Riekje

Blijf op de hoogte en volg Sheila en Riekje

22 Februari 2014 | Tanzania, Kigoma

Wo12 Februari Sheila heeft het vannacht echt te kwaad gehad .En blijft dus deze dag lekker in bed! Ik voel mij al weer een stukje beter en hoest niet meer zo erg .Dus probeer ik om even aan het verslag voor het blog te werken want daar heb ik gedurende de laatste paar dagen niet echt naar om kunnen kijken. Als ik na een middagdutje in de kamer kom, loopt Bakari naar ons huis toe en zegt dat er bezoek voor ons is. Ik ben helemaal verbaasd? Bezoek?? Wat blijkt Sister Daisy en Margreth maakten zich ernstig bezorgd over ons en komen op ziekenbezoek!!! Echt super aadig. Sheila blijft in bed en ik neem de honneurs waar. Ze hebben heerlijke bananen en mega grote avocado,s voor ons meegebracht………………om aan te sterken!!! We voelen ons echt gesterkt door de belangstelling, hun bezorgdheid .En…………. de heerlijkheden zullen zeker bijdragen aan ons herstel!!! Sue heeft een avondmaaltijd voor ons bereidt en we genieten van heerlijke zalmkoekjes geserveerd met tomatensla en couscous. Helemaal super!
Donderdag 13 februari. Herstel
We hebben veel beter geslapen en voelen we ons vandaag al wat meer opgeknapt en beginnen we praatjes te krijgen!!! Onze gastvrouw komt kijken hoe het met ons gaat echt lief .We maken van de gelegenheid gebruik om haar en Sue een cadeautje te geven. Het is tenslotte bijna Valentijnsdag. We brengen een groot deel van de dag door met het in kaart brengen van de zakelijke dingen , de verslagen en bezoeken die we de komende weken nog gaan afleggen. We zijn na afloop opgelucht dat we nu weer een goed overzicht hebben. We maken als beloning een heerlijke lunch met de verrukkelijke avocado,s van de sisters. Ik werk aan de verslagen voor het blog . Sheila is bezig om aardappels te koken voor het avondeten.Tussendoor lachen we heel wat af met Sue en Hal . Sue bewerkt een foto voor ons en we leren een heleboel. Voor we het weten is deze dag al weer om. Sheila maakt chips mayai en we genieten bij de avondthee van de chocolaatjes die Sue en Hal hebben meegebracht. Wassen ons haar en voelen ons als herboren . We gaan vroeg naar bed. Het waren memorabele dagen. We zijn blij dat we weer opgeknapt zijn en kijken uit naar morgen.

Vrijdag 14 Februari Valentijnsdag , reparaties inventariseren en weerzien met Ally.
Vanochtend werden we bij het ontbijt verrast . Sue had heerlijke strawberry muffins voor ons gebakken! Daarna hebben we ons kleine buurmeisje voor Valentijnsdag blij gemaakt met een knalroze armbandje en een schattig kussentje met een beertje met een rood hartje. Ze vond het prachtig.
Sheila voelt zich toch nog niet heel erg goed en besluit gauw weer naar bed te gaan.Ik ga aan het blog werken en aan de verslagen over de kinderen. En maak een agenda voor de komende dagen en de lijst van punten die we nog moeten afhandelen. S,Middags ga ik naar Sanganigwa. Ally komt ook en we bekijken samen met Sister Margreth welke reparaties er verricht moeten worden. Een kledingkast heeft een nieuwe achterkant nodig . Termieten en andere beesten hebben een groot gat in de achterkant van de kast gemaakt. Het frame van 2 bedden moeten we repareren.We maken een lijst van benodigdheden. En de schommels die zeer intensief gebruikt worden zijn aan vervanging en reparatie toe. Ik weet dat de kinderen dol zijn op schommelen dus …………..dat is voor mij prioriteit nummer 1 op de lijst van reparaties , sister Margreth lacht vrolijk en is het roerend met mij eens. Ally vertelt ons dat zijn moeder ziek is en in Dar es Salaam geopereeerd moet worden. Hij moet dus onverwacht maandag naar Dar es Salaam en blijft 14 dagen weg. Dus moeten we zorgen dat er morgen aan de schommels gewerkt kan worden. Daarna voeren Sister Magreth en ik nog een aantal gesprekken met de kinderen. Ik wil Sheila niet te lang alleen laten en ga naar Joy terug. Sheila is blij dat ze in bed mocht blijven en voelt zich al ietsje beter. We gaan vroeg naar bed om morgen hopelijk optimaal te kunnen genieten van onze dag bij de kinderen.
Hartelijk bedankt voor jullie lieve en meelevende reacties, daar knappen we ook heel erg van op!!!!
Veel liefs voor jullie allemaal van Sheila en Riekje en……………………………tot de vreugde van het weerzien!

• 22 Februari 2014 - 07:32

Silvia:

hoi hoi ,

wat rot om te lezen dat jullie zo ziek waren/zijn geweest this altijd erg jammer ja want je wil je je er
    voor 100% instellen maar gelukkig gaat ie weer beter geniet van de kinderen en hopelijk zijn de
    schommels gemaakt ja.

liefs Silvia

• 22 Februari 2014 - 12:52

Stuart En Sharon:

Leuk, weer een verhaaltje!
    Fijn om te lezen dat het beter gaat met je Sheila! :)

Een goede nacht voor beiden toegewenst en veel plezier bij de kinderen morgen.

Liefs Stu&Shar xxxxxxx.

• 23 Februari 2014 - 11:28

Gerry:

Lieve meiden
    wat een sof om in verweggistan zo ziek te zijn. met ontroering las ik over een ziek kindje zonder moederljke zorgen, ja dan zijn wij toch altijd beter af. ik hoorde van jullie ziek zijn van maria. wij hebben hier zeer wisselvallig internet helaas. wat is het toch mooi om zoveel liefde en aandacht te kunnen geven. zorg goed voor jullie zelf liefs gerry

• 23 Februari 2014 - 20:21

Wendy En Jan:

Lieve Riekje en Sheila,
    Wat erg om te lezen dat jullie zo ellendig ziek zijn geweest! maar zo te horen gaat het nu gelukkig iets beter. Rust maar zoveel mogelijk uit dames ........ We hebben jullie meest recente verhalen gelezen en merken dat jullie weer heel veel voor elkaar hebben gekregen waardoor het leven van de kinderen veel leuker wordt. Jullie zijn echt geweldig, en we vinden het allemaal heel ontroerend. De foto's zijn ook erg leuk! Take care of yourselves ladies - & keep blogging!

Veel liefs vanuit Bels, Jan en Wendy
    p.s. bedankt voor het mooie verjaardagskaart van jou, Henk en familie! Nu ben ik ook lid van de swinging 60s club! W xxx