Dinsdag 5 Maart Voorbereidingen voor vertrek - Reisverslag uit Kigoma, Tanzania van Sheila en Riekje - WaarBenJij.nu Dinsdag 5 Maart Voorbereidingen voor vertrek - Reisverslag uit Kigoma, Tanzania van Sheila en Riekje - WaarBenJij.nu

Dinsdag 5 Maart Voorbereidingen voor vertrek

Door: Sheila en Riekje

Blijf op de hoogte en volg Sheila en Riekje

11 April 2013 | Tanzania, Kigoma

Dinsdag 5 maart
Deze dag staat in het teken van de voorbereidingen voor ons vertrek morgen. Eerst gaan we bij Bakari van de computerschool langs om te horen of hij de Tokeo en Thomas die graag in Mei de computerlessen willen volgen in heeft kunnen plannen. Helemaal super Bakari heeft hen en ook de Sisters ingepland!!
Mr Arasa is een week weggeweest en we kunnen dus nu pas bij hem op bezoek gaan om hem de foto en het pakje dat we voor hem hebben mee gebracht te geven. Hij bedankt ons hartelijk en vindt het leuk dat we er zijn. We maken kennis met zijn dochter. Zij studeert en wil later in het bedrijf van haar vader gaan werken. Na een tijdje nemen afscheid en Mr Arasa vertelt dat hij morgen ook op het vliegveld aanwezig is en ons zal uitzwaaien.
Daarna gaan we op bezoek bij de school van de Sisters. Sister Seema die het hoofd van de school is ontvangt ons hartelijk en geeft ons een rondleiding. Het is een grote school en staat mede, omdat er al vanaf de kleuterklassen Engelse les wordt gegeven ,heel goed bekend. Als Paascadeau hebben we een paar zakken chocolade eitjes uit Nederland meegenomen. Sister Seema neemt ze blij verheugd in ontvangst , iedereen zal het heerlijk vinden. “Alleen ze staat er niet voor in dat de eieren het Pasen zullen halen”, grapt ze. We nemen hartelijk afscheid van haar.
Sister Chripus had Sheila en mij in december gevraagd of we haar konden helpen om 10 kinderen naar school te laten gaan. Mijn vrienden en familie hebben mij, voor mijn verjaardag in plaats van cadeautjes, geld gegeven om de wens van de Sister in vervulling te laten gaan. Deze donatie kan ik nu als cadeau aan de Sisters overhandigen. De Sisters zijn ontroerd en heel blij met de donatie. Lieve Corinne , Familie en Vrienden ,nogmaals allemaal hartelijk bedankt voor dit mooie cadeau : 10 kinderen kunnen naar school !!. Jullie zijn geweldig ,ik hou van jullie!!
Na de lunch nemen we afscheid van de Sisters . Ze bedanken ons hartelijk voor alles wat we hebben gedaan. We hebben zo fijn met elkaar samen gewerkt en we zullen elkaar echt missen!! Maar gelukkig kunnen we mailen en kunnen de Sisters ons op die manier regelmatig op de hoogte houden van de situatie van de kinderen .
Dan gaan we naar Sanganigwa om afscheid van de kinderen te nemen. We geven Jusuph en Shedrack de lakens en dekens die we als als verrassing voor hen hebben mee genomen. Ze kunnen dan als de bedden en matrassen er zijn deze meteen opmaken. Ze vinden het helemaal geweldig. Lieve Tobias en Bren van de opbrengst van jullie mooie actie voor de kinderen , de verkoop van warme drankjes op het ijs, hebben wij de matrassen en lakens gekocht. Heel erg bedankt!!! Als we Yusuph en Shedrack even later ook allebei nog een set sportkleding en een rugzak geven zijn ze helemaal beduusd.Maar gaan dan de kleren direct aantrekken. Het staat hen geweldig , ze zijn super blij en poseren stralend voor de foto. We hebben gelukkig nog een paar uur de tijd om bij de kinderen te blijven en afscheid te nemen. We genieten enorm van deze uren. En dan volgt het onvermijdelijke afscheid…….hartroerend en emotioneel. We omhelzen hen en nemen met tranen in de ogen afscheid. De grote jongens gaan allemaal mee om ons naar de bus te brengen. Daar volgt weer een dierbaar afscheid. We springen met betraande gezichten in de bus. De jongens hollen met de bus mee om ons tot het laatst toe te kunnen uitzwaaien!!!
Als we uit stappen zien we de jongetjes die zeep verkopen zitten. Omdat we opeens bedenken dat het leuk is om voor Fungamali deze zeep uit Kigoma mee te nemen kopen we nog gauw op de valreep 5 stukken zeep. Dan spoedden we ons met de taxi naar huis.
Thuis gekomen draaien we nog de laatste wassen. Praten nog na en gaan op tijd naar bed.