tafels,feast en voetbalmatch - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Sheila en Riekje - WaarBenJij.nu tafels,feast en voetbalmatch - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Sheila en Riekje - WaarBenJij.nu

tafels,feast en voetbalmatch

Door: Sheila en Riekje

Blijf op de hoogte en volg Sheila en Riekje

14 November 2011 | Tanzania, Dodoma

Vrijdag 11 november.

Super bedankt voor al jullie lieve reacties, wat een warm gevoel dat jullie zo met ons meeleven,dat geeft ons nog meer energie dan we al hebben.
De tafels voor de " diningroom" zijn onder groot gejuich binnen gehaald.
Vooraf vond er een grote schoonmaak plaats iedereen was er bij betrokken.
De tafels zijn shockproof en loodzwaar dus ze blijven keurig op de plaats staan.
De voorbereiding voor het Feast is in volle gang,het terrein wordt minitieus schoon gemaakt.
Het eten wordt voorbereid en er wordt soda en fanta gehaald ,dat alleen al is een enorme tractatie.

De opdracht om schommels te maken is in gang gezet.

Zaterdag 12 november.
We zijn vroeg uit de veren, hebben zelfs de tijd om met fris gewassen haren het hotel te verlaten.Bepakt en bezakt,( ja laat Sheila haar gang maar gaan),met tassen vol ballonnen vlaggelijnen en lampionen om het terrein te versieren zitten we hijgend in de taxi.
Fungamali onze super organisator leidt het hele gebeuren .
Een dag vol geweldig entertainment, dans zang en top niveau acrobatiek.
Een super prestatie omdat de kinderen dit allemaal zelf instuderen zonder middelen of begeleiding.

Het publiek is toegestroomd( 250 personen) en genieten van de vreugde.
Wij zijn inmiddels helemaal Tanzaniaans gekleed , we hebben een prachtige op maat gemaakte creatie aan.We lopen onder luid applaus de modeshow.Toespraken volgen en daarna krijgen alle bezoekers een maaltijd.We kunnen heel veel leren van hun vermogen om alles met elkaar te delen.
Een onvergetelijke dag.

Zondag 13 november.
Om 7 uur staan wij in onze Tanzaniaanse outfit bij de kerk , want we willen het optreden van Issaya, in het kerkkoor niet missen.
Om goed zicht te hebben zitten we aan de kant van de kleine kinderen.Dat is niet echt gebruikelijk blijkt later.Een bomvolle kerk, een koor a la Woopy Goldberg.
Die dag worden er ook dvds van het koor verkocht. We staan vooraan en kopen er 5.

Als we terug zijn in Sanganigwa is het een dolle boel want Ali Kaba heeft de schommels op gehangen.Iedereen, groot en klein geniet hiervan.

Inmiddels zijn de voorbereiding voor de football wedstrijd in volle gang.
Het water voor beide teams wordt naar het veld gebracht en moet wel zwaar bewaakt worden

Sheila heeft alle kinderen op gefrist zodat ze hun nieuwe T-shirts aan kunnen.
Riekje geeft namens Henk de Sanganigwa boys een peptalk.
Ze zien er fantastisch uit. Het is een zinderende wedstrijd die 1-1 eindigd.

Maandag 14 november.
Stromende regen een goede gelegenheid om de administratie bij te werken. s,middags klaart het op.
We maken verder afspraken met Ali Kaba.,zodat hij verder kan met de opdrachten.
De football outfits worden bij de waterput gewassen en in het gras te drogen gelegd.
De DINNIG AREA is gebombardeerd tot honk, kantoor en praathuis.

Iedere dag leren wat woorden Kiswahili!
Lieve vrienden en familie we houden van jullie en hebben jullie steun hard nodig als wij terug komen want we borrelen over van de ideeen, om sponsors te werven en geld in te zamelen voor deze geweldige jongens en meisjes.Ze leven werkelijk in on menselijke omstandigheden.

Veel liefs van Sheila en Riekje
( jeetje we mogen hier nog maar een paar dagen blijven.....

• 15 November 2011 - 07:06

Eric:

Sjonge jonge! They never knew what hit them! Sheila and Reaka, the whirlwinds from the North.

• 15 November 2011 - 09:28

Marieke:

Wat fijn om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben, met volle teugen genieten en veel goede dingen kunnen doen!

• 15 November 2011 - 09:40

Mirjam :

Hoi collega, wat een ervaring doen jullie daar op zeg! Hier schijnt nu het zonnetje, wel erg koud. Is het nu een beetje droog bij jullie? Hier gaan alle werkzaamheden lekker door. Wil let goed op jouw toko hoor! Nou meid, geniet de laatste paar dagen nog en lees je verhalen wel verder.
    héél veel groetjes Mirjam.

• 15 November 2011 - 10:45

Silvia:

hoi wat gaat de tijd snel he en wat doen jullie een hoop zeg vandaag hier in nederland mistig en droog hi hi lieve lieve mensen jullie doen het fantastisch
    kusss silvia

• 15 November 2011 - 12:57

Yvonne En Peter:

Tijd gaat snel als je plezier hebt, voor jullie zal de tijd wel dubbel zo snel om gaan. Heerlijk om te horen dat jullie zo goed werk doen daar. Nog hele fijne resterende dagen daar en een hele goede thuisreis. Ik ben benieuwd naar de foto's en verdere verhalen.
    Groetjes
    Yvonne en Peter

• 15 November 2011 - 17:56

Monique Cecil Jannie:

Zo dat was weer leuk om te lezen en wat gaat de tijd toch snel..
    Wat een mooie dingen maken jullie daar mee.
    We hopen dat jullie er nog een paar dagen lekker van genieten en we wensen jullie nog een fijne tijd.
    groetjes vanuit de kinderdagverpleging.

• 16 November 2011 - 07:45

Ingrid Opname:

Hallo Sheila en Riekje,

Wat mooi dat jullie zoveel goeds kunnen doen daar in het heerlijk warme Tanzania!
    Hier is het 's-ochtend stevig ijs krabben geblazen.
    Bij de opname is het zo rustig .... alles is onder controle, dus bijna geen telefoontjes uit Overvecht :-) !!
    Lekker nog even genieten en dan hoor ik je weer.
    groetjes Ingrid

• 16 November 2011 - 21:42

Margreet/JaapHans:

En dan nu de foto's nog! Wat een verhalen! Hoe is het met de insecten en andere wilde beesten? Geniet er nog maar van, het is zo voorbij

• 17 November 2011 - 00:02

Tobias En Bren:

Lieve mam en Sheila,
    Wat een leuke en goede verhalen!
    We zijn heel trots op wat jullie al allemaal gedaan hebben!
    We zijn alvast begonnen met fondsenwerving bij de Sint en zijn pieten en verwachten op 5 december wel een leuke donatie!

Dikke zoen!

• 17 November 2011 - 08:23

Silvia :

een hele goede reis weer een ben heel erg benieuwd verders hoe het allemaal was groetjes tot gauw

• 18 November 2011 - 08:28

Hanneke:

Lieve Sheila,

Op de valreep nog een berichtje! Bijzonder on je verhalen te lezen! liefs Hanneke

• 18 November 2011 - 08:46

Ylona Vd Boogaard:

Goede reis terug en ik ben nieuwsgierig naar je verhalen en foto's. Ik spreek je snel. Dikke knuffel, Ylona